Over mijzelf Certificeringen Borstweefsel De Praktijk Het Therapiehuis Vergoeding bellicon ®

Mulder Fysiotherapie

Fysio- & Oedeem Therapie

Share on Facebook Share on Twitter Share via e-mail Print

©2015 Mulderfysio.nl

©2015 Webdesign: Paul van Bavel

Borstweefselbehandeling

Pijnlijke borsten

Een gezonde borst is zacht en doet geen pijn. Veel vrouwen lopen langdurig rond met pijnlijke borsten, vaak met knobbelige, harde plekken erin. Maar je borsten zijn zo intiem, je praat er niet zo gemakkelijk over en je laat je er al helemaal niet gemakkelijk behandelen.

Dat is jammer, want met de borstweefselbehandeling kan de doorbloeding in de borst verbeteren door het afvoeren van opgehoopte gif- en afvalstoffen. Hierdoor kunnen je klachten verminderen. Een veel gehoord resultaat is dat door deze behandeling je borsten zachter, minder pijnlijk en voller voelen.

Veel vrouwen hebben gemiddeld 3 behandelingen nodig. In de volgende situaties zijn meestal meer behandelingen nodig:

Mastopathie, Cystevorming, fibroadenomen. verhardingen na een bespaarde borstoperatie of littekens. Tussen elke behandeling zit minimaal 3-4 weken. Als je borsten eenmaal weer zacht en pijnvrij zijn is een jaarlijkse behandeling aan te raden. Ook bij mastopathie of kleine cysten levert de borstweefselbehandeling een goed resultaat op, hierbij is het advies om in elk geval twee keer per jaar te komen voor  een behandeling.

D.m.v. Faciale technieken tijdens de borstweefselbehandeling wordt de doorbloeding en de lymphedoorstroming in de borst en de omgeving gestimuleerd. De borstweefselbehandeling is gericht op het verminderen van gelokaliseerde borstklachten. De behandeling zelf duurt ongeveer 45 minuten.

Deze speciale faciale technieken vinden hun oorsprong in de natuurgeneeswijze.

Deze behandeling vervangt nooit een medische behandeling door artsen.
Raadpleeg bij klachten altijd je huisarts!

Preventie staat bij mij hoog in het vaandel en ik lever graag een belangrijke bijdrage aan de borstgezondheid in nederland. Begin 2016 heb ik de opleiding borstweefsel behandeling bij Lifestream gevolgd in Amsterdam. Deze behandelingen zijn zowel preventief als curatief in te zetten.

Link naar de Groene Zuster - medische thermografie

www.degroenezuster.nl